This paternoster is about to start moving

Av alle de merkelige små tingene jeg savner ved England (menneskene ikke inkludert) er paternosteren på universitetet mitt høyt oppe på lista. Hver gang den hadde hatt en stopp (og det var ikke sjelden, store studentflokker sto og ventet i hver etasje og hoppet på i fart, man må nemlig hoppe på og av i fart) kom det over høytaleren før den startet igjen: This paternoster is about to start moving. En paternoster er en båndheis, med vogner som går rundt og rundt, man kunne være med en runde hvis man ville. Sånn som han her (og dette er den samme paternosteren) :  

Explore posts in the same categories: England, nostalgi, trivielt

2 kommentarer den “This paternoster is about to start moving”

  1. othilie Says:

    …ting man må hoppe på i fart, jeg er skeptisk. Jeg ville brukt trappene lenge. Jeg er nevrotisk over for ting som beveger seg og som inngir klemfare….

  2. Marion Says:

    Ja, det var med skrekkblandet fryd jeg brukte den. Men når man skal opp og forholde seg til tungrodd britisk byråkrati på administrasjonskontoret er det en trøst i å være litt vill og gæren på veien dit 😉


Legg igjen en kommentar

